HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Volkswagen anunță o creștere a vânzărilor, în ciuda incertitudinilor existente

Volkswagen anunță o creștere a vânzărilor, în ciuda incertitudinilor existente
Sursă foto: Das Auto

În ciuda unor incertitudini, Volkswagen a anunțat o creștere a vânzărilor. Veniturile post-impozitare au crescut la 4,35 miliarde de euro în trimestrul trei al anului 2026, față de 2,14 miliarde de euro în aceeași perioadă din 2022.

Profitul operațional a înregistrat un salt de 14%, ajungând la 4,89 miliarde de euro, comparativ cu suma de 4,26 miliarde de euro obținută anul anterior. Între timp, vânzările au avansat cu 12% atingând suma de 78,85 miliarde de euro, față de 70,67 miliarde de euro realizate în anul precedent.

Livrările vehiculelor au marcat o creștere semnificativă de 7,4% în al treilea trimestru al anului 2023 ajungând la un total impresionant de 2,34 milioane unități.

Însă Volkswagen a emis un avertisment privind incertitudinile care planează asupra piețelor materiilor prime și a confirmat că rezultatele financiare ale companiei vor fi afectate negativ prin pierderea sumei considerabile de 2.5 miliarde euro ca urmare a reevaluării valorii tranzacțiilor speculative.

"Per ansamblu, am avut o evoluţie robustă, iar vânzările şi profitul au crescut. Nu putem fi mulţumiţi de profitabilitatea noastră, care a fost sub obiectivul nostru în trimestrul trei din 2023", a declarat directorul general Arno Antlitz.

Compania își menține încă estimările privind livrarea unei cifre cuprinse între 9 și 9,5 milioane de vehicule în acest an. Se preconizează că veniturile la nivel de grup vor fi cu 10% - 15% mai mari decât cele realizate în 2022. De asemenea, profitul operațional pentru anul 2023 ar urma să se situeze la nivel similar cu cel din 2022, adică aproximativ 22,5 miliarde de euro.

În contextul unui declin al cererii, VW a redus deja producția la unele uzine, inclusiv la sediul central din Wolfsburg, ca urmare a inundațiilor care au avut loc în Slovenia. Comenzile sunt sub nivelurile anticipate, după cum atenționează recent grupul german. În același timp, VW se străduiește să-și păstreze poziția pe piața auto din China - cea mai mare din lume - unde competiția este intensificată de modelele mai accesibile ale producătorilor auto locali.

ARTICOL SCRIS DE:
Ana Ionescu