HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Un gigant corporatist cu mii de angajați în România face tăieri de personal, afectat fiind de criză.

Un gigant corporatist cu mii de angajați în România face tăieri de personal, afectat fiind de criză.
Sursă foto: stiripesurse.ro

Continental, gigantul german de producție de componente auto cu o prezență semnificativă în România și peste 19.000 de angajați, se pregătește să dezvăluie un plan major de reorganizare la nivel mondial. Acesta implică tăierea a mai mult de 5.500 de posturi, conform Ziarului Financiar.

Aproximativ 1.000 de posturi vor fi eliminate în aproape 30 de locații din Germania, majoritatea fiind roluri administrative, potrivit rapoartelor revistei de afaceri care citează surse anonime din cadrul companiei.

Este posibil ca producția și dezvoltarea să fie scutite momentan, a indicat revista. Managerii au fost informați vineri despre reducerile propuse și personalul va fi notificat luni, a adăugat publicația.

Un purtător de cuvânt al companiei cu sediul la Hanovra a menționat într-o declarație trimisă prin e-mail că Continental examinează măsuri suplimentare pentru a crește competitivitatea diviziei sale auto.

"Aceasta include posibile schimbări în structurile administrative pentru a permite luarea unor decizii mai rapide și mai agile în viitor și pentru a ușura partea de costuri", a declarat purtătorul de cuvânt al Continental, Marc Siedler.

Siedler a adaugat că Continental își va informa angajații și apoi publicul odată ce deciziile finale vor fi luate. Continental are o prezență solidă în România.

Continental are o investiție semnificativă în România, cu 600 milioane de euro investiți în fabrica de anvelope din Timișoara, unde producția a depășit pragul de 300 de milioane de anvelope realizate în România.

Continental a fost primul mare jucător internațional care a investit în producția de anvelope în România, începând operațiunile la Timișoara înaintea Michelin la Florești sau Pirelli la Slatina. Deși grupul german era cunoscut pentru anvelopele sale la vremea respectivă, Continental a evoluat pentru a se asocia cu componentele electronice și unele dintre cele mai avansate sisteme din lume concepute și produse la Timişoara sau Sibiu.

Grupul Yazaki, unul dintre principalii furnizori auto, a anunţat joi că îşi ajustează capacităţile de producţie pentru a se alinia situaţiei actuale a pieţei auto globale, pe fondul intensificării electrificării. Compania intenționează să închidă fabrica de componente auto din Buzău și să reducă numărul locurilor de muncă la Ploieşti.

Pentru unitatile sale din Brăila, Caracal și Ploieşti, compania va lua măsuri pentru a se dezvolta în viitor.

Yazaki este unul dintre cei mai mari producători de cablaje auto, o industrie extrem de sensibilă la costuri unde, în general, angajaţii sunt plătiţi cu salariul minim pe economie. Producerea de cablaje implică multă muncă manuală, însă creșterea costurilor de trai i-a determinat pe mulți să caute locuri de muncă mai bine remunerate în România sau să migreze spre Europa de Vest pentru un venit mai mare.

"Din cauza întreruperii premature a producţiei unui model de autoturism al unuia dintre principalii noştri clienţi – pentru o tranziţie cât mai rapidă spre modelele electrice, din cauza lipsei de forţă de muncă şi a situaţiei demografice, compania noastră a luat măsuri strategice care să-i permită să se adapteze la situaţie şi să se pregătească în mod adecvat pentru viitor", se arată în comunicatul Yazaki.

În acest context, YAZAKI Romania va reduce numărul de locuri de muncă la fabrica din Ploieşti și va închide fabrica din Buzau. Compania ia astfel măsurile necesare pentru ca celelalte trei unitati pe care le detine in Romania – Braila, Caracal și Ploiești – să își continue activitatea și să se dezvolte în viitor.

ARTICOL SCRIS DE:
Elena Marin