Un studiu realizat de United Media Services arată că opiniile cu privire la valoarea abonamentelor premium sunt divizate, cu majoritatea oamenilor crezând că nu merită să cheltuiască bani pentru funcționalitățile și beneficiile suplimentare oferite de platformele de socializare pe care le folosesc. De exemplu, un procent semnificativ (87%) dintre cei care folosesc Facebook și/sau Instagram nu sunt dispuși să plătească pentru un abonament premium la Meta, care elimină reclamele.
În ciuda acestei atitudini, participanții la studiu au identificat o anumită valoare în achiziționarea versiunilor premium ale YouTube și Spotify, fiind dispuși să aloce până la 25 de lei/lună pentru aceasta.
Conform datelor furnizate de sursa menționată, aproximativ trei din zece utilizatori de rețele sociale au indicat că plătesc momentan pentru unele abonamente premium. YouTube Premium este cel mai popular (fiind utilizat de unul din cinci utilizatori YouTube), iar un utilizator din zece Facebook/Instagram a afirmat că deja s-au abonat la Meta Premium.
Cercetarea indică faptul că YouTube oferă cele mai atragătoare servicii premium pentru utilizatorii de social media (31% fiind interesați de YouTube Premium). Acesta este urmat îndeaproape de Meta Premium (Facebook & Instagram) - cu un interes exprimat de 11% dintre respondenți, Spotify Premium (10%) și LinkedIn Premium (8%).
"În ceea ce priveşte aglomerarea de reclame din reţelele de socializare, românii au observat-o, dar s-au obişnuit cu ea şi par să nu fie deranjaţi de acest aspect. Mai mult decât atât, mulţi utilizatori consideră în mod conştient reclamele de pe reţelele de socializare drept o sursă importantă de informaţii în vederea realizării cumpărăturilor şi uneori chiar un subiect interesant de discuţie cu prietenii, pe care nu l-ar rata. Putem concluziona astfel că, în mod interesant, reclamele pe reţelele sociale nu reprezintă pentru utilizatori un factor disturbator atât de puternic pe cât ne-am putea aştepta astfel încât să ducă la decizia obţinerii unui abonament premium, fără reclame", a declarat Anca Băcăianu, liderul departamentului de Cercetare și Strategie la United Media Services.
Studiul a fost efectuat prin interviuri online realizate de agenția United Media Services între 9 - 14 noiembrie 2023. Grupul țintit a fost format din români activi din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-55 ani. Scopul cercetarii a fost analiza modului în care aceștia folosesc platformele sociale și conținutul plătit, precum și atitudinile și interesele lor în ceea ce privește abonamentele premium.
United Media Services este o agenție de media full-service cu sediul în București, având capacitatea de a coordona campanii media la nivel regional. Agenția a fost inclusă de trei ori în clasamentul Top 100 Global: Fastest Growing Companies al prestigioasei publicații internaționale Adweek.