HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Se preconizează că numărul de tranzacții online în timpul "Black Friday 2023" va fi de 20 de ori mai mare decât într-o zi normală.

Se preconizează că numărul de tranzacții online în timpul
Sursă foto: vradini.gr

Se pare că 46% din toate tranzacțiile realizate în România sunt efectuate cu un card deja înregistrat, iar în timpul evenimentului "Black Friday 2023", se așteaptă ca numărul de tranzacții online să crească de 20 de ori comparativ cu o zi obișnuită. Aceste informații provin dintr-o analiză efectuată de un procesator de plăți online.

După cum indică datele colectate de PayU GPO România, în primele nouă luni ale anului curent, volumul tranzacțiilor procesate a crescut cu 25%, comparativ cu perioada similară din 2022. În ceea ce privește numărul total al tranzacțiilor, acestea au fost mai numeroase cu 18% decât în aceeași perioadă a anului precedent, conform Agerpres.

"De asemenea, volumul plăţilor realizate printr-un singur click a ajuns la o pondere de 46% din totalul tranzacţiilor efectuate în platforma PayU, din ianuarie şi până la finele lunii septembrie, în creştere cu 13% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022."

Sursa menționată mai sus subliniază că una dintre opțiunile preferate pentru plată este plata în rate. La PayU GPO România, acest tip de plată a avut o creștere semnificativă, cu 50% mai multe tranzacții și o creștere de 37% în valoarea totală a tranzacțiilor procesate. Aceasta include tranzacțiile efectuate cu carduri în rate și produsele de creditare online precum Buy Now Pay Later (plăţi la 30 de zile) şi Slice (plăţi în mai multe rate).

În conformitate cu datele furnizate de PayU GPO România pentru anul 2023, coșul mediu de cumpărături în rate este aproximativ de trei ori mai mare decât o tranzacție completă. Plata cu cardul în rate extinse contribuie la creșterea valorii medii a coșului de cumpărături și implicit, a vânzărilor realizate pe site-urile comercianților, unde metoda de plată în rate poate ajunge chiar și la o pondere de 30% din total.

Specialiștii estimează că piața locală de comerț online va continua să crească, atingând aproape valoarea de 9,76 miliarde euro în 2023. Din această sumă, 65% reprezintă livrările de bunuri (produse), iar restul de 35% sunt servicii oferite online.

Verticalele care au susţinut cea mai mare parte din creşterea pieţei digitale anul acesta au fost: IT&C, fashion şi home & deco, dar şi travel, asigurari, entertainment, transport şi food & delivery.

"Conform PayU GPO România, în perioada de "Black Friday 2023", numărul de tranzacţii online ar urma să fie de 20 de ori mai mare decât într-o zi obişnuită."

PayU GPO România este o filială a grupului PayU GPO, care face parte din divizia FinTech a Prosus. Prosus este unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie la nivel mondial și are prezență în peste 30 de țări.

ARTICOL SCRIS DE:
Elena Marin