HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Renault își propune venituri de peste 10 miliarde de euro pentru divizia sa de mașini electrice.

Renault își propune venituri de peste 10 miliarde de euro pentru divizia sa de mașini electrice.
Sursă foto: Stiri Pe Surse

Fabricantul auto francez Renault a anunțat că divizia sa de vehicule electrice, Ampere, va genera venituri de peste 10 miliarde de euro (echivalentul a 10,8 miliarde de dolari) în 2025. Aceasta este o încercare de a atrage investitori sceptici înaintea listării pe bursă planificate pentru anul viitor, informează Reuters prin intermediul news.ro.

Grupul și-a definitivat obiectivele financiare pentru Ampere, care includ venituri de 25 de miliarde de euro în 2031, atingerea pragului de rentabilitate în 2025 și o marjă operațională minimă de 10% începând cu 2030. De asemenea, compania a prezentat un nou model electric mai ieftin și mai mic.

Renault a reafirmat intențiile sale privind o ofertă publică inițială (IPO), amânată deja o dată și acum programată pentru primăvara următoare, în ciuda provocărilor crescânde.

Proiectul s-a confruntat cu dificultăți din cauza cererii reduse pentru vehicule electrice, piețelor instabile și concurenței sporite din China. Surse apropiate situației au declarat luna trecută că evaluarea sperată de CEO-ul Luca de Meo la valoarea între 8-10 miliarde euro pare prea optimistă.

De Meo a afirmat miercuri că Renault are suficiente resurse financiare pentru a susține creșterea Ampere fără IPO, dar că listarea rămâne opțiunea preferată, deoarece fondurile colectate îi vor permite să accelereze dezvoltarea și să distribuie dividende mai devreme.

Acesta a menționat că va renunța la IPO dacă evaluarea este prea mică.

”Nu suntem nebuni”, a declarat el reporterilor.

Surse apropiate situației au declarat luna trecută pentru Reuters că este improbabil ca Renault să continue IPO dacă evaluarea totală pentru Ampere va fi sub 7 miliarde de euro.

De Meo, care se confruntă cu solicitările unor analiști de a explora alte modalități de colectare a capitalului, inclusiv prin vânzarea unei participații de 28% în partenerul pe termen lung Nissan, în valoare de aproximativ 4,5 miliarde euro, nu a vrut să stabilească o limită minimă pentru IPO.

Massimo Baggiani, fondatorul firmei boutique Niche Asset Management, care deține acțiuni la Renault, consideră oportun dezvoltarea Ampere ca ”o afacere mai slabă, mai modernă și separată de dinozaurii Renault”.

Totuși acesta s-a întrebat dacă ar putea crește la fel de repede cum se așteaptă Renault.

Analiștii UBS au reconfirmat într-un raport de miercuri evaluarea lor pentru Ampere la doar 3-4 miliarde euro și au menționat că, deși planul de dezvoltare a afacerii a fost bine structurat, ”momentul de schimbare al performanței financiare este îndreptat în mare parte către 2025-2030, unde vizibilitatea rămâne scăzută”.

Renault a anunțat miercuri lansarea unui nou vehicul electric Twingo, numit Legend, la un preț sub 20.000 euro, în timp ce producătorii auto europeni se confruntă cu o concurență tot mai puternică din partea Tesla și a modelelor chinezești mai ieftine.

Directorul financiar Thierry Pieton a declarat că obiectivul este democratizarea pieței vehiculelor electrice prin reducerea costurilor de producție, astfel încât să poată reduce prețurile finale fără a afecta marjele.

Analiștii UBS au fost mai rezervați.

”Avem nevoie de dovezi mai tangibile, că prețurile noilor modele la 20.000-25.000 de euro sunt (1) de succes și (2) profitabile”, au afirmat aceștia.

ARTICOL SCRIS DE:
Dan Petrescu