HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Pentru prima dată, Marea Britanie decide ca producătorii de mașini autonome, nu șoferii, să fie legal responsabili pentru orice accident.

Pentru prima dată, Marea Britanie decide ca producătorii de mașini autonome, nu șoferii, să fie legal responsabili pentru orice accident.
Sursă foto: cnn.com

Regatul Unit a anunţat că va impune responsabilitatea legală pentru accidente producătorilor de autovehicule autonome, nu proprietarilor acestora. Această decizie face parte din reglementările pentru dezvoltarea vehiculelor autonome și a fost primită pozitiv de asiguratori și startupuri din domeniul auto, conform Reuters.

Regele Charles a declarat că guvernul are în plan să introducă un proiect de lege privind vehiculele autonome. Acesta vine după ce un proiect similar promis în anul precedent nu s-a concretizat.

"Miniştrii mei vor introduce noi cadre legale pentru a sprijini dezvoltarea comercială sigură a industriilor emergente, cum ar fi vehiculele cu conducere autonomă", a afirmat Charles într-un discurs adresat parlamentarilor.

Tara Foley, care conduce operaţiunile AXA din Regatul Unit şi Irlanda, consideră că aceste măsuri vor aduce "multe beneficii pentru economia Regatului Unit, siguranţa rutieră şi locurile de muncă ecologice". De asemenea, ea menționează că acest lucru oferă "o claritate crucială pentru stabilirea răspunderii pentru conducerea autonomă".

Diverse companii au exprimat îngrijorarea că Marea Britanie ar putea pierde investiţii dacă legile promise care reglementează tehnologia vehiculelor autonome nu sunt adoptate înainte de alegerile generale de anul viitor. În acest caz, startupurile ar putea alege să efectueze teste în alte locuri.

"(Noua legislaţie primară pentru vehiculele cu conducere autonomă ne oferă încrederea de a continua să investim în cercetare şi dezvoltare şi să ne creştem baza de talent aici în Marea Britanie", a declarat Alex Kendall, CEO al startupului AV Wayve, care a strâns aproximativ 260 de milioane de dolari de la investitori, între care se numără și Microsoft.

Guvernul britanic susţine că proiectul de lege va proteja utilizatorii şi va promova siguranţa în industria vehiculelor autonome. "În timp ce vehiculul conduce singur, mai degrabă o companie decât un individ va fi responsabilă pentru felul în care conduce", a menționat guvernul.

Specialiştii din domeniul auto consideră că reglementările naţionale și stabilirea răspunderii legale sunt esențiale pentru acceptarea publică a vehiculelor autonome și pentru ca asiguratorii să ofere acoperire.

Proiectul de lege va stabili proceduri specifice pentru investigarea incidentelor și îmbunătăţirea cadrului de siguranță. De asemenea, va defini criteriile după care un vehicul este considerat autonom.

În Statele Unite, unde reglementările pentru testarea maşinilor cu conducere autonomă au fost deja adoptate, autorităţile din California au obligat recent unitatea de mașini autonome a General Motors, Cruise, să-și retragă vehiculele de pe drumuri, acuzând că aceasta a denaturat siguranța tehnologiei.

Paul Newman, fondatorul companiei de software AV Oxa din Oxford, care a strâns aproximativ 225 de milioane de dolari de la investitori, susține că proiectul de reglementări propus de Regatul Unit va preveni o situație similară celei a Cruise. "Există o inevitabilitate a acestei tehnologii. Aceasta este o oportunitate fantastică de a ieşi în faţă şi... de a crea cadre de reglementări pentru a construi încrederea publicului", a declarat el.

ARTICOL SCRIS DE:
Mihai Popescu