Miniprix.ro lansează o inițiativă numită Green Friday, care vizează sensibilizarea consumatorilor în privința consumerismului și a achizițiilor excesive de îmbrăcăminte, în perioada 10-12 noiembrie. Această campanie neconvențională are ca scop încurajarea persoanelor să renunțe la hainele pe care le poartă rar, potrivit unui anunț transmis Agerpres.
În conformitate cu un comunicat trimis AGERPRES joi, această campanie se va desfășura atât online, pe platforma Miniprix, cât și offline, la magazinul Miniprix din Otopeni. Aici va avea loc evenimentul special "Schimb de haine", parte a campaniei Green Friday - o inițiativă menită să conștientizeze efectele consumerismului și ale achizițiilor excesive de articole vestimentare și încălțăminte.
Astfel, între vineri și duminică, compania organizează un eveniment la magazinul fizic din Otopeni dedicat comunității Miniprix intitulat "Schimb de haine". Evenimentul este destinat celor care doresc să interacționeze social și să își reînnoiască garderoba gratuit. Clienții sunt invitați să aducă articolele vestimentare sau de încălţăminte pe care nu le mai folosesc, iar alți participanți pot alege să le preia. Produsele aduse și rămase după eveniment vor fi donate de Miniprix prin intermediul aplicației Seva. De menționat că hainele din cadrul acestui eveniment nu provin din magazinul Miniprix.
În paralel, exclusiv pe www.miniprix.ro va avea loc o campanie de reduceri cu până la 70% la peste 2.000 de produse. Prin această inițiativă, Miniprix încurajează clienții să renunțe la articolele pe care nu le mai folosesc înainte de a face noi achiziții și să le doneze prin intermediul aplicaţiei Seva. Aceasta este prima aplicaţie de smart donation lansată de Miniprix pentru a promova consumul responsabil, prelungind durata de viaţă a obiectelor vestimentare şi de încălţăminte. Prin Seva, persoanele pot dona gratuit haine sau încălţăminte celor care au nevoie, iar cu ajutorul tehnologiei blockchain, donațiile sunt direcționate către persoane care poartă aceleași mărimi cu cei care donează. Până acum, prin intermediul aplicației au fost facilitate peste 5.000 astfel de donații.
"Ne cumpărăm mult prea multe haine pe care nu le purtăm. Avem dulapurile pline de la un sezon la altul şi continuăm să achiziţionăm, uneori compulsiv, în perioadele de reduceri. Ne dorim prin această iniţiativă şi prin lansarea campaniei Green Friday să tragem un semnal de alarmă asupra conştientizării acestui comportament şi să contribuim la încurajarea unei încetiniri a acestui timp de consum în exces. Mai ales că ştim că industria modei este a doua cea mai poluantă din lume şi dăunează foarte mult mediului înconjurător. Prin campania Green Friday ne dorim să prelungim durata de viaţă a hainelor şi să fim parte a economiei circulare prin schimburi gratuite între produsele clienţilor noştri şi prin susţinerea donaţiilor de haine şi încălţăminte prin aplicaţia noastră Seva, disponibilă pe site. Şi astfel, facem o bucurie şi oamenilor care au mai multă nevoie şi nu îşi permit", a declarat Ana Maria Cristina, director general Miniprix.