HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Începe instalarea tahografelor inteligente în sectorul auto - SMART 2. RAR oferă sfaturi pentru implementarea Regulamentului UE1228/2001.

Începe instalarea tahografelor inteligente în sectorul auto - SMART 2. RAR oferă sfaturi pentru implementarea Regulamentului UE1228/2001.
Sursă foto: Volvo Truks

Registrul Auto Român (RAR) are capacitatea tehnică de a da undă verde agențiilor economice care se ocupă cu instalarea și verificarea tahografelor inteligente (Smart 2), conform noilor reglementări europene.

În momentul de față, în România există cam 100 de ateliere capabile să instaleze tahografe Smart 2, dintr-un total de 322 care au autorizație pentru această activitate.

Conform Regulamentului UE1228/2001, începând cu sfârșitul anului viitor, vehiculele folosite în transportul internațional de mărfuri și persoane cu o greutate mai mare de 3,5 tone, care sunt în circulație trebuie să schimbe tahografele analogice și digitale cu tahografe inteligente SMT2. Măsurile ce vor fi puse în practică urmăresc îmbunătățirea semnificativă a siguranței rutiere.

Acest subiect a fost discutat în cadrul unei întâlniri interactive dintre transportatori, autorități și oameni de afaceri ce a avut loc la Cluj, eveniment organizat de revista Tranzit.

Cei prezenți la întâlnire au avut posibilitatea să primească informații din partea reprezentantului RAR, conducatorul Reprezentanței locale, inginerul Marius Pop, despre modificările legislative și modul în care acestea vor fi implementate.

Tahografele inteligente transmit prin sateliți poziția autovehiculelor, marcând automat trecerea granițelor între statele membre UE, dar și activitatea de încărcare/descărcare a vehiculelor.

Organele de control în trafic vor avea posibilitatea să descarce instantaneu datele din tahografe (compatibilitatea dispozitivului, inspecția tehnică a acestuia, prezența și valabilitatea cardului de șofer) fără să mai fie nevoie să oprească vehiculele, astfel conducatorii auto economisind timp de condus.

Unul dintre beneficiile introducerii tahografelor inteligente este reducerea manipulării dispozitivelor, astfel încât timpul legal de condus să fie respectat. Conform legii, timpul de condus nu poate depăși 9 ore cu 45 de minute pauză la fiecare 4 ore și jumătate, alternând cu 11 ore de odihnă.

Categoriile de autovehicule pe care vor fi instalate tahografele inteligente sunt cele destinate transportului de marfă, autocarelor, microbuzelor și autobuzelor.

Transportatorii prezenți la dezbatere au fost interesați să afle detalii din partea reprezentantului RAR despre introducerea normelor Euro 7 pe autovehiculele noi destinate transportului de persoane (autocare, autobuze și microbuze), propunere care urmează să fie aprobată de Parlamentul European. Noile standarde Euro 7, pe lângă reglementările existente referitoare la poluarea produsă de gazele de eșapament, sunt mai restrictive decât normele Euro 6, iar condițiile de testare sunt ușor modificate.

Euro 7 stabilește limite și pentru emisiile provenite de la frâne și pneuri, durata de viață a bateriilor precum și implementarea unor sisteme de monitorizare permanentă a autovehiculelor în exploatare.

În momentul adoptării deciziei europene, RAR va pune în aplicare aceste măsuri pentru omologarea vehiculelor noi.

ARTICOL SCRIS DE:
Elena Marin