HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Hyundai și Kia prevăd o cerere crescută pentru mașinile electrice, în timp ce SUA își intensifică tranziția către vehiculele nepoluante.

Hyundai și Kia prevăd o cerere crescută pentru mașinile electrice, în timp ce SUA își intensifică tranziția către vehiculele nepoluante.
Sursă foto: RTE

Hyundai Motor și Kia prevăd o solicitare intensă pentru vehicule electrice pe teritoriul Statelor Unite, conform declarațiilor oferite de către înalți oficiali ai companiilor auto sud-coreene pentru Reuters, cu prilejul Salonului Auto din Los Angeles, informează Reuters.

Aceste afirmații contrazic temerile prevalente în industrie legate de faptul că inflația și creșterea ratelor dobânzilor ar putea afecta expansiunea pieței vehiculelor electrice.

Mai mulți producători importanți de mașini electrice, precum Tesla sau Ford Motor, au amânat construcția unor fabrici dedicate acestui tip de vehicule, din cauza îngrijorărilor economice.

"Rămân extrem de optimist cu privire la bateriile electrice", a afirmat Jose Munoz, directorul global al operațiunilor Hyundai la Los Angeles, înainte de deschiderea salonului auto care a avut loc vineri. El a mai adăugat că vânzările companiei de mașini electrice s-au dublat anual.

"Investițiile noastre în fabrica de baterii pentru mașini electrice din Savannah (Georgia) continuă. Facem tot posibilul să o pregătim până în octombrie anul viitor. Investițiile nu sunt pe drum greșit. Sunt accelerate. Continuăm să avansăm ", a declarat el.

Munoz a adăugat că, "în funcție de ceea ce observ, am nevoie de mai mult. Dacă aș avea mai multă capacitate astăzi, aș putea vinde mai multe mașini".

Kia, care este deținută în proporție de 34% de Hyundai, împărtășește aceeași perspectivă cu compania soră.

"Continuăm să creștem organic, indiferent de condițiile externe. Nu observăm o încetinire", a spus Steven Center, directorul operațiunilor Kia America, referindu-se la situația economică.

El a adăugat că Kia se extinde în segmente suplimentare care vor stimula creșterea vehiculelor electrice.

"Dacă toate lucrurile sunt egale, cum se spune în economie, vom continua să creștem în volum și partea vehiculelor electrice va asigura majoritatea creșterii".

Inflația și ratele mari ale dobânzilor au crescut costurile asociate cu achiziționarea unei mașini.

Între timp, producătorii de vehicule electrice se confruntă cu blocajele lanțului de aprovizionare și presiunea asupra prețurilor din partea Tesla, care a condus la scăderea prețurilor vehiculelor electrice în acest an.

Prețul mediu plătit pentru un vehicul electric nou în Statele Unite a scăzut la puțin peste 50.000 de dolari în septembrie, de la peste 60.000 de dolari în ianuarie, conform Cox Automotive.

Reducerile au contribuit la creșterea vânzărilor de vehicule electrice în trimestrul al treilea cu 50% față de aceeași perioadă a anului anterior, ajungând la un record de peste 300.000 de vehicule.

Cu toate acestea, CEO-ul Tesla, Elon Musk, și-a exprimat luna trecută îngrijorarea cu privire la extinderea capacității fabricii până la scăderea ratelor dobânzilor, o prudență similară cu cea exprimată de General Motors și Ford.

Startup-urile Lucid și Fisker și-au redus obiectivele de producție pentru 2023 în această lună, iar producătorul suedez de vehicule electrice Polestar și-a redus previziunile de livrare și a redus estimările privind marja anuală.

Aproximativ un sfert din americanii care intenționează să cumpere o mașină nouă vor să achiziționeze un vehicul electric, potrivit companiei Langston Co. Nu este suficient, a spus Spencer Imel, partener la Langston.

"După ce adoptatorii timpurii au făcut trecerea, există o lipsă de noi consumatori interesați pentru a menține cererea ridicată pentru categoria de vehicule electrice", a spus el.

Cu siguranță, mulți din industrie încă încearcă să înțeleagă tendințele vehiculelor electrice. CEO-ul producătorului japonez de automobile Subaru, Atsushi Osaki, a declarat pentru Reuters că nu este sigur de cererea pe termen scurt, dar este dedicat pieței vehiculelor electrice.

"Ar putea fi o stagnare temporară din cauza inflației în acest moment, dar, analizând pe termen lung până în 2030, credem că vom avea capacitatea de a face ca mașinile electrice cu baterii să reprezinte aproximativ jumătate din vânzările noastre. Cu toate acestea, deoarece piața este cea care decide în final, ne vom adapta flexibil la situație," a spus el.

ARTICOL SCRIS DE:
Dan Petrescu