HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Desi este unul dintre cei mai mari producatori de inghetata, Romania nu reuseste sa satisfaca cererea interna de consum.

Desi este unul dintre cei mai mari producatori de inghetata, Romania nu reuseste sa satisfaca cererea interna de consum.
Sursă foto: Annebel Van den Heuvel / Panthermedia / Profimedia

Analiza pieţei de îngheţată relevă o creștere a importurilor, în timp ce producătorii locali încearcă să-și vândă produsele în magazinele de cartier. În marile lanțuri de magazine, aceștia sunt adesea "campioane ale mărcilor private".

Conform celor mai recente date de la Eurostat, valoarea importurilor depășește 70 de milioane de euro pe an, în timp ce producția a atins peste 95 de milioane de euro. Deși producția a fluctuat și a cunoscut perioade de declin în ultimii ani, importurile au urmat o traiectorie ascendentă, conform datelor oferite de biroul european de statistică.

Cele mai mari companii producătoare de îngheţată sunt Betty Ice, Alpin 57 Lux, Ice Dyp Balas, Top Gel Prod și CICOM. Din acest grup, doar primele patru au peste 250 de angajaţi și au reușit să dezvolte branduri puternice pe piața locală.

Betty Ice este proprietatea Unilever, un gigant care are în portofoliu alte branduri puternice precum Mag­num, Carte D’Oro și Ben & Jerry’s. Conform informațiilor ZF, aceste mărci nu sunt produse local.

Totuși, potrivit datelor ZF, Unilever domină piața înghețatei, iar achiziția Betty Ice a reprezentat un pas important în consolidarea acestei poziții.

Informațiile financiare ale fabricii Betty Ice nu sunt disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Totuși, Betty Ice Distribuţie, compania responsabilă cu distribuția înghețatei Unilever (inclusiv chioșcurile de înghețată), a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 290 de milioane de lei.

Pentru ceilalţi jucători importanți din sectorul îngheţatei, cum ar fi Nestle și Macromex, nu există informații financiare specifice pentru diviziile lor de înghețată.

În schimb, Froneri Ice Cream, partenerul licenţiat al Nestle și Mondelez pe piaţa de îngheţată, a avut în 2023 o cifră de afaceri de 81,7 mili­oane de lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Nestle are branduri precum Nirvana sau Aloma, iar Mondelez detine Milka și Oreo.

ARTICOL SCRIS DE:
Ion Dumitrescu