HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Conform Autorității în Comunicații, contractele de comunicații electronice rămân valabile chiar și după expirarea duratei inițiale.

Conform Autorității în Comunicații, contractele de comunicații electronice rămân valabile chiar și după expirarea duratei inițiale.
Sursă foto: facebook.com

Conform Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), un acord de transmisii electronice are posibilitatea să fie prelungit automat, pentru o durată stabilită sau nespecificată, după finalizarea perioadei iniţiale de maximum 24 de luni.

"După finalizarea perioadei iniţiale, de maximum 24 de luni, un contract de comunicaţii electronice poate fi extins automat, pentru o durată determinată sau nedeterminată. Utilizatorii au dreptul să anuleze contractul fără penalităţi, oricând după expirarea perioadei inițiale. Înainte de extinderea automată a contractului, furnizorii trebuie să informeze utilizatorii în timp util și printr-un mijloc durabil despre finalizarea contractului și modalitățile de reziliere unilaterală a acestuia, precum și despre cele mai bune tarife pentru serviciile pe care le utilizează", comunică Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), conform news.ro.

De obicei, un acord privind comunicațiile electronice este extins automat după finalizarea perioadei inițiale de maximum 24 de luni, pentru o durată specificată sau nedefinită. Furnizorii serviciilor electronice sunt obligați să informeze utilizatorii finali cu privire la terminarea contractului și modurile de reziliere unilaterală.

Dacă utilizatorii decid să renunțe la contract după expirarea perioadei inițiale, nu vor fi nevoiți să plătească niciun cost de reziliere, dar trebuie să țină cont că există adesea o perioadă de preaviz de maximum 30 de zile, care se referă la perioada necesară pentru procesarea cererii de reziliere. În aceste cazuri, utilizatorii vor suporta doar costurile asociate cu utilizarea serviciului în timpul perioadei de notificare prealabilă.

Dacă un utilizator nu face nicio acțiune pentru a pune capăt contractului, serviciul pe care îl utilizează va continua să fie furnizat. Pe durata extinderii automate a contractului, furnizorii serviciilor electronice sunt obligați să trimită cel puțin o dată pe an o notificare despre cele mai bune tarife pentru serviciul contractat.

Prin urmare, utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte mai avantajoase pentru serviciile pe care le au și pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii care aleg o altă ofertă și semnează un nou contract sau un act adițional la cel existent trebuie să fie conștienți că acest lucru implică adesea începerea unei noi perioade minime a contractului.

Dacă la un contract de servicii electronice în derulare se adaugă alte servicii sau echipamente suplimentare, perioada inițială a contractului poate fi extinsă doar cu acordul utilizatorului. În acest caz, furnizorul trebuie să îl informeze pe utilizator despre serviciile contractate, tarifele, durata contractului, perioada contractuală inițială, condițiile privind suspendarea și reconectarea serviciilor și condițiile de reziliere a contractului.

Durata noii perioade contractuale nu poate depăși diferența dintre perioada contractuală aferentă noului serviciu sau echipament terminal suplimentar achiziționat și perioada rămasă din derularea primului contract.

ANCOM subliniază că poate lua măsuri dacă extinderea contractului nu se face în conformitate cu regulile menționate mai sus sau dacă utilizatorul nu primește notificările cu privire la terminarea contractului și cele mai bune tarife. Sesizările pot fi trimise pe site-ul ANCOM.

Mai multe informaţii despre contractele de furnizare de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

ARTICOL SCRIS DE:
Dan Petrescu