Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a anunțat vineri că marja de profit la divizia auto este mai mare decât era estimată inițial și a reconfirmat previziunile pentru acest an, având o perspectivă mai pozitivă decât rivalii săi, conform DPA și Reuters, citate de Agerpres.
Constructorul german de automobile premium preconizează o marjă de profit la divizia auto între 9% și 10.5% în 2023, iar până în prezent în acest an a atins o marjă de 10.3%.
Cererea crescută pentru vehicule electrice și modelele superioare a stimulat creșterea veniturilor peste nivelul anticipat în trimestrul trei din 2023, ajungând la 38.5 miliarde euro. Cu toate acestea, profitul net al grupului a scăzut cu 7.7%, la 2.93 miliarde euro, după ce cifrele din anul precedent au fost afectate de achiziția controlului societății mixte chinezești de către BMW.
Directorul financiar Walter Mertl a subliniat că costurile logistice și cele legate de materiile prime rămân ridicate, ceea ce are un impact negativ asupra performanței companiei.
În comunicatul BMW nu se menționează efectele inflației mari sau ale creșterii ratelor dobânzilor asupra cererii de mașini, spre deosebire de concurenții Mercedes-Benz și Porsche, care au atras atenția că situația dificilă din piață afectează cererea.
Vânzările grupului BMW au înregistrat o creștere de 5.1% în primele nouă luni ale acestui an.
În trimestrul trei din 2023, vânzările de vehicule pur electrice au reprezentat 15.1% din totalul vânzărilor, iar BMW estima ca până la sfârșitul anului acestea să reprezinte 15% din totalul vânzărilor. De asemenea, succesul modelelor superioare - BMW X7, BMW X5 și BMW X6 - a impulsionat creșterea vânzărilor.
Profitul operațional a crescut cu 18.2%, ajungând la 4.35 miliarde euro în trimestrul trei din 2023, depășind astfel estimările analiștilor. Marja de profit la divizia auto a crescut cu aproape un punct procentual, la 9.8%.
Recent, producătorul german de automobile premium a declarat că intenționează să mențină prețurile stabile în 2023, după ce în ultimii doi ani a transferat clienților o parte din costurile mai mari. Cu toate acestea, directorul financiar Nicolas Peter a atenţionat recent că sunt prevăzute unele creșteri moderate de prețuri.