De la începuturile timpului, oamenii au realizat puterea remarcabilă a sunetului: civilizațiile antice îl utilizau pentru comunicare pe distanțe mari, invocarea ploii sau chiar vindecarea bolilor. Viziunile inovative ale lui Nikola Tesla sugerau că sunetul ar putea avea capacitatea de a manipula chiar și gravitația. Istoria abundă în exemple captivante care evidențiază potențialul extraordinar al sunetului.
"Acela care descoperă secretul sunetului descoperă enigma întregului univers", a afirmat Hazrat Inayat Khan, muzician și filosof hindus. Sunetul reprezintă conexiunea noastră cu prezentul, cu ceilalți și cu percepția noastră profund înrădăcinată și ancestrală a lumii. De-a lungul secolelor, tehnologia sunetului primitiv, generată prin voce, instrumente și lumea naturală, a oferit vindecare și legătură spirituală.O istorie fascinantă
Primele culturi antice cunoscute care au folosit sunetul ca forță terapeutică au fost popoarele indigene din nordul Australiei. Această cultură veche a dezvoltat un tip de terapie natural prin intermediul "didgeridoo". Folosit în ceremonii rituale și pentru proprietatile sale terapeutice, didgeridoo era de asemenea un mijloc de comunicare pe distanțe mari datorită undelor sonore unice care se presupuneau a fi audibile pe tot globul. Se crede că frecvențele joase generate de didgeridoo vindecă, îmbunătățesc mobilitatea și deschid fluxurile energetice. Culturile native americane au inclus cântece în ceremoniile lor tribale printr-un schimb muzical complex și interconectat care a unit națiuni și triburi. Conform American Indian Heritage Foundation, "se utilizează ritmuri neregulate și comune și un stil de cântat oarecum dezacordat. Armonia nu este incorporată, deși uneori mai multe persoane cântă simultan, iar alteori vocile sunt solo. Vocea nativilor americani este plină de pasiune, fiind utilizată pentru a chema spiritele, pentru a cere ploaie sau pentru a vindeca bolnavii. Mulți cercetători consideră că muzica nativilor americani este una dintre cele mai complexe interpretate vreodată. Tensiunea și eliberarea vocilor, combinate cu bataile tobelor fac din ea o formă de artă extrem de complexă."Terapia prin muzică
"Fiecare corp ceresc, fiecare atom produce un sunet specific datorită mișcarii sale, ritmului sau vibrației sale. Toate aceste sunete și vibrații formează o armonie universală în care fiecare element contribuie la întregul ansamblu", spunea Pitagora. La fel ca vechii egipteni, și grecii antici au construit camere de vindecare concepute pentru "somnul viselor", care încorporau utilizarea terapeutică a suprafețelor reverberante și a pereților paraleli de piatră, precum și a instrumentelor muzicale. Cântecul este de asemenea proeminent în culturile antice chineze și tibetane, cu variații complexe pentru a avea un impact pozitiv asupra bunăstării fizice, sănătății psihologice și dominării spirituale. Pe lângă vocea umană, bolurile tibetane sunt folosite de secole pentru vindecare și stimularea undelor cerebrale și sunt comparate cu "Sunetul Universului". În final, gongurile tibetane pot acoperi întreg spectrul sonor audibil, fiind considerate benefice pentru sănătatea generală.Rezonanța secretă
Ernst Chladni, muzician și om de știință german din secolul al XVI-lea, a descoperit că pot fi create modele geometrice prin lovirea unui arcuș de vioară pe o placă de alamã acoperitã cu nisip. Aceasta reprezintã una dintre cele mai importante descoperiri în domeniul acusticii cunoscut sub numele de "Figurile lui Chladni". Leonardo Da Vinci scria că atunci când "o masă este lovită în diferite locuri, praful de pe ea se adună în diverse forme de dealuri și coline mici", iar Galileo Galilei a notat despre folosirea unei dalte pentru a zgâria o placă de alamă și a observat un șir lung de dungi subțiri, paralele și echidistante între ele, pe care le-a atribuit vibrațiilor sonore, potrivit gadgetreport.ro.Cuburile Rosslyn
Capela Rosslyn, construită în secolul al XV-lea în Scoția, prezintă "Cuburile Rosslyn", desene geometrice dispuse pe tot tavanul capelei care sunt similare cu Figurile lui Chladni și care au făcut ca mulți să creadă că sunetele antice erau de fapt codificate direct în capelă. În secolele XX și XXI, fascinația pentru tehnologia sunetului a continuat. Așa cum raportează dr. Kathy J. Forti: "Nikola Tesla a experimentat cu unde acustice sonore care au provocat un cutremur în clădirea laboratorului său din New York. El a povestit cum structura clãdirii a început să vibreze ca și cum structura molecularã ar fi fost afectată". Mai recent, inginerul acustician John Stuart Reid a efectuat o cercetare științificã la Marea Piramidã în 1997, studiind efectele rezonante și vindecatoare ale granitului - materialul folosit pentru construirea sarcofagelor. Se crede că reverberația sonică sau levitația au fost folosite pentru construirea locurilor de cult și de înmormântare, precum piramidele.Papirusul magic
Abul Hasan Ali Al-Masudi, un geograf și istoric arab din secolul al X-lea, a scris despre un "papirus magic" pe care erau inscripționate anumite simboluri și care, atunci când era plasat sub o stâncă și lovit de o tijă metalică, crea o mișcare vibrațională ce făcea piatra să leviteze. Relatările moderne despre călugãrii tibetani care folosesc instrumentele sacre pentru a mișca pietrele par să confirme credința că puterea sunetului, amplificată de un număr mare de oameni, poate genera o vibrație suficient de puternică pentru a muta obiecte mari și grele. Inginerul suedez Olaf Alexanderson a relatat despre mărturia unui observator ocular în care "Preoții din Orientul Îndepãrtat erau capabili sã ridice pietre grele de pe munți înalți cu ajutorul grupurilor de sunete diverse. Cunoașterea diferitelor vibrații din spectrul audibil, spune expertul, poate crea un câmp sonor vibrant și condensat care poate anula forța gravitației.