HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Situație îngrijorătoare: Cancerul de prostată este al doilea cel mai des întâlnit tip de cancer la bărbați.

Situație îngrijorătoare: Cancerul de prostată este al doilea cel mai des întâlnit tip de cancer la bărbați.
Sursă foto: Uroclinic

Este anunțată lansarea inițiativei "Ce faci azi?". Scopul acestei campanii este de a amplifica nivelul de conștientizare referitor la relevanța screeningului pentru cancerul de prostată și de a motiva bărbații să poarte un dialog deschis cu medicul lor de familie despre starea prostatei.

Anual, în România, sunt raportate peste 8000 de cazuri noi de cancer de prostată, iar în jur de 2400 de morți sunt atribuite acestei afecțiuni. Cu toate acestea, cancerul de prostată poate fi tratat cu succes dacă este depistat în fazele incipiente.

Inițiativa "Ce faci azi?" promovată împreună cu Societatea Națională de Oncologie Medicală din România și Societatea Națională de Medicina Familiei, alături de compania Astellas Pharma, subliniază importanța diagnosticului precoce, evidențiind faptul că acesta poate fi decisiv în salvarea vieții.

"De multe ori, cancerul de prostată poate fi identificat înainte ca simptomele să devină evidente prin efectuarea unor teste de screening." Aceste teste pot include măsurarea nivelului antigenului specific prostatic (PSA) din sânge sau examinarea clinică a prostatei prin tușeu rectal. În situația rezultatelor neobișnuite, medicul va recomanda teste suplimentare pentru confirmarea diagnosticului, inclusiv ecografie, RMN sau o biopsie.

În fazele incipiente, cancerul de prostată nu prezintă simptome evidente. De aceea, screening-ul este esențial și se recomandă începând cu vârsta de 45-50 de ani. Simptomele pot apărea doar atunci când tumora crește și exercită presiune asupra uretrei.

Aceste simptome nu trebuie ignorate, dar nici nu sunt un indiciu clar de cancer de prostată. Prin urmare, controalele periodice sunt vitale, în special pentru bărbații cu istoric familial de cancer de prostată.

În cadrul campaniei "Ce faci azi?", Societatea Națională de Medicină de Familie va distribui pachete educaționale către aproximativ 9000 de medici de familie din întreaga țară. Aceste pachete conțin scrisori adresate medicilor, postere informative și broșuri educaționale destinate pacienților.

Aceste materiale vor contribui la creșterea gradului de conștientizare și educare a publicului cu privire la riscul de cancer de prostată și la importanța depistării timpurii.

De asemenea, în cadrul campaniei, vor fi realizate interviuri și articole scurte difuzate pe canalele radio și TV pentru a sublinia importanța screening-ului pentru cancerul de prostată. Mediatizarea largă a campaniei ”Ce faci azi?” prin toate canalele de informare, poate ajuta publicul larg să conștientizeze mai bine importanța diagnosticării precoce a acestei boli.

Fiecare bărbat trebuie să fie informat cu privire la riscul de cancer de prostată și să discute cu medicul de familie despre opțiunile de screening disponibile.

"Depistarea timpurie poate face diferența în lupta împotriva acestei boli."

ARTICOL SCRIS DE:
Mihai Popescu