HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Mercedes-Benz este afectat de scăderea vânzărilor și problemele din lanțul de aprovizionare.

Mercedes-Benz este afectat de scăderea vânzărilor și problemele din lanțul de aprovizionare.
Sursă foto: Stiri Pe Surse

Scăderea vânzărilor și dificultățile din lanțul de aprovizionare împovărează veniturile Mercedes-Benz.

Mercedes preconiza un procentaj de profit cuprins între 12% și 14% pentru acest an, o scădere față de 14,6% în 2022.

Furnizorul de autoturisme premium a caracterizat climatul pieței ca fiind "moderat" și "dominat de competiția acerbă privind prețurile, în special în sectorul automobilelor electrice".

"Producătorii auto, de la Ford la Tesla, reduc preţurile anul acesta", pe pieţele din Statele Unite şi China, pentru a stimula cererea, mai ales pentru vehiculele electrice. Cu toate acestea, Mercedes-Benz s-a opus trendului și nu a urmat exemplul lor, concentrându-se pe creșterea marjei sale de profit.

Dar inflaţia crescută, costurile de 329 milioane de euro generate de variaţiile cursului valutar şi problemele din lanţul de aprovizionare au afectat câştigurile în trimestrul al treilea al anului 2023, conform declarațiilor companiei germane joi.

Profitul operaţional la nivel corporativ a scăzut cu 6.8%, ajungând la 4.8 miliarde euro, iar veniturile au suferit o diminuare cu 1.4%, atingând cifra de 37.2 miliarde euro, comparativ cu 37.3 miliarde euro în anul precedent.

Segmentul auto a raportat o marjă de profit de 12,4%, în partea inferioară a estimărilor companiei.

Divizia Mercedes-Benz Vans a consemnat o creştere de 44% a profitului operaţional, ajungând la 715 milioane de euro şi o marjă de profit de 15%.

Vânzările globale de autoturisme pentru pasageri Mercedes-Benz au scăzut cu 5% în trimestrul al treilea din anul 2023, ca urmare a lipsei componentelor.

Profitul net s-a redus cu 7% în trimestrul trei din anul 2023, ajungând la suma de 3,72 miliarde euro, față de cele 4 miliarde euro înregistrate anul trecut.

ARTICOL SCRIS DE:
Elena Marin