HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Georgia Meloni a explicat motivul pentru care Italia a blocat achiziționarea subsidiarei Collins Aerospace de către grupul francez Safran.

Georgia Meloni a explicat motivul pentru care Italia a blocat achiziționarea subsidiarei Collins Aerospace de către grupul francez Safran.
Sursă foto: collinsaerospace.com

Italia a intervenit pentru a opri achiziţia de către conglomeratul francez Safran a unei filiale de sisteme de control al zborului a Collins Aerospace, o tranzacţie estimată la 1,8 miliarde de dolari, din cauza temerilor legate de posibilele efecte asupra furnizării forţelor armate naţionale. Această informaţie a fost făcută publică miercuri de către prim-ministrul italian Giorgia Meloni.

Safran a anunțat luni că guvernul italian s-a opus preluării Microtecnica, o filială italiană a Collins Aerospace, folosind "puterea sa suverană" pentru a bloca achiziționarea unei entități pe care o considera strategic importantă.

Meloni a explicat că un acord condiționat nu ar fi asigurat suficient protecția interesului național. Ea a adaugat că Italia va avea "oportunitatea... să clarifice aliaților săi motivele acestei decizii".

Într-o notă separată, două surse oficiale germane au declarat că Germania nu i-a cerut Italiei să blocheze tranzacţia, dar subliniază necesitatea de a lua măsuri pentru garantarea furnizarii continue cu piese de schimb pentru programele Eurofighter şi Tornado.

În timpul unei vizite la Berlin, premierul italian Meloni a menționat că statele membre ale zonei euro înregistrează avansuri "într-o negociere care nu este simplă" cu privire la revizuirea regulilor bugetare ale blocului, cunoscut sub numele de Pactul de Stabilitate.

Italia, care se confruntă cu a doua cea mai mare povară a datoriei publice din zona euro după Grecia, își propune obiective de disciplină bugetară care "poate fi, nu spun ușor, realizabil în anii următori", a declarat Meloni.

Prim-ministrul italian a adaugat că guvernul său este pregătit să trimită "săptămâna viitoare" Comisiei Europene o notificare oficială pentru acordul Lufthansa-ITA Airways, care necesită aprobarea executivului UE.

Meloni și-a exprimat speranța că Comisia va putea gestiona cazul în mod eficient.

Lufthansa a convenit la finalul lunii mai să achiziționeze un pachet de 41% din ITA. De atunci, Italia s-a angajat în discuţii cu autorităţile de concurenţă ale Uniunii Europene pentru a obţine un sprijin preliminar înainte de a continua cu o notificare oficială a tranzacţiei.

ARTICOL SCRIS DE:
Ion Dumitrescu