HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Dacă locuiesc în străinătate, pensionarii vor avea o nouă responsabilitate legală începând cu 1 septembrie.

Dacă locuiesc în străinătate, pensionarii vor avea o nouă responsabilitate legală începând cu 1 septembrie.
Sursă foto: newsweek.ro

Certificatul de viață, care confirmă faptul că un pensionar rezident în străinătate este încă în viață, va trebui să fie expediat la casele teritoriale de pensii de două ori pe an - concret, în martie și septembrie - conform noilor reglementări ale legii pensiilor ce vor intra în vigoare din toamnă, potrivit avocatnet.ro.

Începând cu 1 septembrie, certificatul de viață trebuie să ajungă la autoritățile române cel mai târziu până pe 31 martie sau până pe data de 30 septembrie a fiecărui an.

Pensionarul trebuie să semneze documentul în prezența unei autorități legale din țara sa de reședința sau domiciliu. Această autoritate poate fi o instituţie de asigurări sociale/ pensii, o autoritate administrativ locala sau un notar public. Conform legislației actuale, pensionarul nerezident are responsabilitatea transmiterii certificatului de viață din propria iniţiativă.

Dacă pensionarii rezidenți în strãinãtate nu respectã cele douã termene limitã pentru trimiterea certificatului de viaţã (31 martie/30 septembrie), plata pensiei lor va fi suspendată începând cu luna urmatoare, conform sursei menţionate anterior.

Pe de altă parte, dacă beneficiarul nerezident furnizează certificatul de viață după ce termenele menţionate au expirat, plata pensiei va fi reluată începând cu data la care a fost suspendată.

ARTICOL SCRIS DE:
Mihai Popescu