Băneasa Shopping City, ParkLake și Mega Mall sunt centre comerciale care găzduiesc majoritatea brandurilor noi din România, potrivit unei declarații a Ziarului Financiar preluată de mediafax,
10 dintre cele 43 de mărci noi care au intrat pe piața românească între anii 2019 și 2024 au ales Băneasa Shopping City, urmat de ParkLake cu 9 branduri noi și Mega Mall cu patru, la fel ca AFI Cotroceni. Peste jumătate din aceste branduri sunt specializate în confecții și încălțăminte, urmate de cele de cosmetice.
„Există mai multe elemente care atrag un brand într-un mall, care se aplică în marea majoritate a cazurilor, fie că vorbim despre un retailer care intră pentru prima dată pe piaţă, fie despre unul care este prezent deja, dar se extinde într-un alt proiect. Acestea se referă la catchment area, la traficul pe care îl generează mallul respectiv, poziţionarea mallului pe piaţă, respectiv dacă este o destinaţie de fashion sau o destinaţie de familie“, a explicat Dana Radoveneanu, head of retail agency Cushman & Wakefield Echinox.
Cu creșterea puterii de cumpărare în București și expansiunea imobiliară constantă ce atrage tot mai mulți rezidenți, Capitala devine un magnet pentru brandurile de modă, cosmetice, bijuterii și electronice în centrele sale comerciale.
„Noi spre exemplu am atras Rituals în Mega Mall deoarece aveam un contract semnat cu ei în Polonia, motiv pentru care ne-a fost uşor să îi atragem şi în România, iar din ofertă, ei au fost interesaţi de Mega Mall“, a explicat în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! realizată de ZF&CEC Bank Marius Barbu, group asset director la NEPI Rockcastle.
București se află pe primul loc în clasamentul puterii de cumpărare cu 15.314 euro în 2023, ceea ce indică faptul că bucureștenii dispun de aproape 98% mai mulți bani decât media națională și de 3,8 ori mai mulți decât locuitorii din Vaslui - județul cu cea mai mică putere de cumpărare conform datelor GfK.