HUB PRESS

s e î n c a r c ă

Bogdan Huţucă: Sunt în dezacord cu înlăturarea oricărui standard de profesionalism și experiență demonstrată, pentru conducerea Portului Constanța.

Bogdan Huţucă: Sunt în dezacord cu înlăturarea oricărui standard de profesionalism și experiență demonstrată, pentru conducerea Portului Constanța.
Sursă foto: Stiri Pe Surse

Bogdan Huţucă, liderul PNL Constanţa și deputat, exprimă nemulțumiri privind abolirea tuturor criteriilor de profesionalism și experiență necesare pentru a conduce Portul Constanţa. Această schimbare a fost adoptată în Camera Deputaților. El afirmă: ”Din acest moment, Portul Constanţa poate fi condus la cel mai înalt nivel de un contabil de CAP, cu 5 ani experienţă”, conform news.ro.

Această afirmație a lui Huţucă se referă la recenta ratificare în Camera Deputaţilor a unui proiect legislativ care anulează criteriile profesionale pentru conducerea Portului Constanţa. Noua versiune prevede că cei din conducere pot avea experiență în alte domenii, cum ar fi juridic, economic sau inginerești. În plus, ei trebuie să aibă minimum 5 ani de experiență în administrarea sau managementul unei entități juridice cu capital privat sau de stat sau 5 ani de experiență într-un rol managerial în administrația publică centralizată sau localizată.

Huţucă explică că anterior acestei schimbări, un criteriu esențial pentru eligibilitate era experiența specifică în sectorul naval sau logistic.

”M-am opus prin vot aprobării acestui proiect legislativ care ridică efectiv orice barieră profesională în calea celor care ar putea să ocupe o funcţie de conducere în Portul Constanţa. (...) Din acest moment, Portul Constanţa poate fi condus la cel mai înalt nivel de un contabil de CAP, cu 5 ani experienţă. Cu tot respectul pentru agricultori, nu cred că la o instituţie din domeniul agricol le-ar conveni să fie conduşi de un marinar”, a punctat Bogdan Huţucă.

El este ferm împotriva eliminării tuturor criteriilor de profesionalism și experiență necesare pentru conducerea Portului Constanţa.

”Legea era bună, pentru că introducea o minimă experienţă în domeniul naval, în logistică”, a adaugat el. ”Nu degeaba legea a fost retrimisă de Preşedinte în Parlament. Este clar o ”relaxare” suspectă a condiţiilor de eligibilitate pentru cei care conduc şi decid pentru un obiectiv de importanţă strategică”, a menționat Bogdan Huţucă.

Deputatul are și rezerve legate de procedura prin care legea a fost aprobată.

”Nici procedura de aprobare a legii nu mi se pare în regulă. Pe parcursul legislativ, cineva a ataşat un amendament unei ordonanţe care nu avea ca obiect criteriile profesionale de eligibilitate pentru conducerea Portului”, a remarcat finalmente Bogdan Huţucă.

ARTICOL SCRIS DE:
Ion Dumitrescu