United Auto Workers (UAW), sindicatul care reprezintă lucrătorii de la fabrica General Motors din Flint, Michigan, a respins în mod categoric un contract propus cu gigantul auto american, potrivit Reuters.
Acest vot indică faptul că acceptarea acestui acord, care va creşte semnificativ costurile pentru GM, nu este asigurată, conform news.ro.
Într-o actualizare pe Facebook din ziua de joi, UAW Local 598 a anunţat că 51.8% dintre voturi au fost împotriva contractului sugerat.
GM a declarat că nu va face niciun comentariu pe durata procesului de ratificare.
Se preconizează ca angajaţii din celelalte unităţi ale companiei să voteze acordul în următoarele săptămâni.
Din totalitatea voturilor exprimate până acum la diferitele instalaţii ale GM, aproximativ 58% dintre angajaţi au votat în favoarea acordului, conform unui instrument de monitorizare a voturilor al UAW.
Voturile nu au avut loc încă la unele dintre principalele fabrici ale GM, inclusiv uzina de asamblare Arlington din Texas şi fabrica de camionete Fort Wayne din Indiana, care produc unele dintre vehiculele cu cele mai mari profituri ale companiei.
Muncitorii sindicalizaţi votează contractele de la Stellantis, proprietarul Chrysler, General Motors şi Ford Motor, după prima grevă coordonată împotriva celor trei mari producători de automobile din Detroit.Votul la uzina de asamblare Flint, care produce camioneta Silverado, are loc după ce producătorii auto din Detroit şi UAW au încheiat acorduri provizorii în ultimele săptămâni pentru a pune capăt unei greve costisitoare, în urma negocierilor maraton.
Noul acord al UAW, care acoperă în total 46.000 de lucrători la GM, acordă o creştere cu 25% a salariului de bază până în aprilie 2028 şi va creşte cumulativ salariul maxim cu 33%, combinat cu ajustări estimate ale costului vieţii, la peste 42 de dolari pe oră.
”Şansele ca GM să pună pe masă mai mult de 15 cenţi sunt scăzute”, a spus Erik Gordon, profesor de afaceri la Universitatea din Michigan.
Acordul istoric cu producătorii auto din Detroit a determinat producătorii de automobile rivali, cu forţă de muncă nesindicalizată, să ofere creşteri.
Honda Motor din Japonia a anunţat vineri că va implementa o creştere a salariilor cu 11% pentru lucrătorii din producţie din fabricile sale din SUA, începând cu ianuarie.
Subaru Corp din Indiana Automotive a mai spus că intenţionează să ofere asociaţilor săi din SUA un ”anunţ înainte de vacanţă”, ca parte a unui proces bianual.
Separat, UAW a declarat că Mack Trucks, deţinută de Volvo Group, a informat sindicatul că oferta sa de pe 1 octombrie pentru lucrătorii în grevă a fost ”ultima, cea mai bună şi finală”. Votarea ofertei a fost programată provizoriu pentru miercuri, a spus sindicatul.