HUB PRESS

s e î n c a r c ă

99% dintre adulții din Germania fac cumpărături online, făcând din această țară o națiune a cumpărătorilor pe internet.

99% dintre adulții din Germania fac cumpărături online, făcând din această țară o națiune a cumpărătorilor pe internet.
Sursă foto: Freepik

Intr-o perioadă relativ scurtă, Germania s-a transformat într-o națiune de cumpărători online, majoritatea locuitorilor optând pentru achiziționarea de produse precum îmbrăcăminte, alimente și medicamente prin intermediul dispozitivelor electronice, în urma pandemiei de COVID-19, potrivit Reuters.

Un sondaj recent relevă că 99% dintre adulții din Germania - o țară unde peste 70% dintre companii încă folosesc faxul - efectuează acum achiziții online. De asemenea, 39% dintre participanții la sondaj afirmă că fac acest lucru cel puţin o dată pe săptămână, conform agerpres.ro.

Interesant este faptul că germanii au tendința să fie mai reticenți decât restul europenilor față de cele mai recente inovații tehnologice. Un studiu realizat de McKinsey în 2022 evidențiază această rezervare a germanilor față de personalizarea excesivă.

Un exemplu relevant este oferit de Alvaro Pinilla care și-a amenajat noul apartament din Berlin prin intermediul cumpărăturilor online. "Este confortabil să nu trebuiască să pleci din casă. De asemenea, cred că preţurile online sunt la fel de competitive, şi chiar mai bune, decât cele din magazinele fizice", declară tânărul avocat.

"Dacă trece o săptămână fără să cumpăr nimic, creierul meu îmi spune "este timpul pentru un răsfăţ", mărturisește Pinilla, care intenționează acum să profite de reducerile de Black Friday pentru a-și achiziționa noi articole vestimentare și încălțăminte. "M-am obişnuit să fac cumpărături online în timpul pandemiei", adaugă acesta, menționând că între timp a devenit mai eficient în a găsi produsele pe care le dorește.

Black Friday și Cyber Monday, precum și perioada următoare de cumpărături pentru Craciun, vor marca un nou vârf pentru comerțul electronic. Asociația principală a retailerilor germani (HDE) estimează vânzari de 87,1 miliarde de euro pentru întreg sectorul e-commerce în acest an.

In 2023, Germania a generat venituri totale de 37,6 miliarde de dolari pentru Amazon, fiind astfel cea mai mare piaţă internaţională a gigantului american.

Sarah Schedler se declară încântată să cumpere haine online, convinsa fiind că astfel poate gasi mai rapid decât într-un magazin tradițional produsele dorite. "Dacă ceva este la preţ întreg îl pun pe lista de dorinţe şi aştept până când sunt reduceri", spune Schedler. Acum, tânăra intenţionează să îşi înlocuiască laptopul vechi de 10 ani pentru că a văzut câteva oferte bune de Black Friday. "Am senzaţia că preţurile sunt oarecum mai mici online, dar ar putea să fie doar o senzaţie", adaugă Sarah Schedler.

Concomitent, procentul germanilor care cumpără alimente online a crescut de la 7% în 2020 la 25%, iar numărul celor care comandă produse de îngrijire personală pe Internet s-a dublat, de la 18% în 2020, până la 35% în 2024, conform studiului GfK.

Aproape patru din zece germani preferă să facă cumpărături de pe telefonul mobil, 10% folosesc o tabletă și jumătate un computer, potrivit aceluiași studiu.

HDE estimează că anul trecut au fost realizate vânzari de aproape 47 miliarde de euro prin intermediul smartphone-urilor în Germania. Acestea au reprezentat un nivel record de 55% din totalul vânzărilor online.

ARTICOL SCRIS DE:
Ana Ionescu